31. "Więcej czerwieni" Katarzyna Puzyńska



AUTOR: Katarzyna Puzyńska
TŁUMACZENIE: -
TYTUŁ: "Więcej czerwieni"
SERIA: Saga kryminalna o policjantach z Lipowa (II tom)
DATA PREMIERY: 4.09.2014
GŁÓWNY BOHATER/ BOHATEROWIE: Daniel Podgórski, Klementyna Kopp
LICZBA STRON: 559
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
"Zabijanie uzależnia. Nie zrozumie tego nikt, kto nie spróbował. Można się w zabijaniu rozsmakować jak w winie, tytoniu czy dobrym jedzeniu".
 
 
            Latem 2013 roku, w pobliżu Lipowa zostają znalezione ciała brutalnie zamordowanych dwóch młodych kobiet. Obrażenia, które poniosły obie ofiary są ze sobą powiązane, więc można sądzić, że morderstw dokonuje ta sama osoba. Dochodzenie w tej sprawie przejmuje policja kryminalna z Brodnicy, a do ekipy dołącza Daniel Podgórski oraz doświadczona, kontrowersyjna oraz, moim zdaniem, dająca się lubić Klementyna Kopp. Policja podejrzewa, że w tym wypadku mają do czynienia z seryjnym mordercą, więc do ekipy śledczej dołącza również psycholog śledczy Julia Zdrojewska, by jak najwyraźniej zarysować profil mordercy, wejść w jego umysł. Brak postępów w śledztwie oraz dalsze wydarzenia powodują, że życie prywatne Podgórskiego zaczyna się sypać. Czy policji uda się trafić na trop mordercy? Czy życie mieszkańców Lipowa i okolicy jest bezpieczne? I wreszcie, czy związek Weroniki i Daniela przetrwa trudny okres?
             Cóż mogę napisać, twórczość Kasi Puzyńskiej to miód na moje serce. Już od pierwszych zdań "Motylka" (pierwszy tom serii) wiedziałam, że to jest "to". Ciekawa fabuła, barwni bohaterowie, z którymi się polubiłam oraz dodatkowa obyczajowa otoczka sprawia, że nie chce się od tej serii oderwać. Akcja drugiego tomu dzieje się w dniach 31.07-11.08.2013r. Mamy tu również kilka rozdziałów opisanych z perspektywy zabójcy. Dzięki temu poznajemy, dlaczego zabija, co nim kieruje, jakie ma dalsze plany. Te kilka rozdziałów doskonale dopełnia całą powieść. "Więcej czerwieni" dostarcza czytelnikowi wielu wrażeń, od pierwszych rozdziałów nie ma miejsca na nudę. Autorka doskonale wprowadza do świata, który stworzyła. Co do zabójcy... kim jest? Zastanawiałam się kilkakrotnie. Miałam swoje typy, ostatecznie przystanęłam na jednym, ale cóż... Żaden się nie sprawdził. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że to właśnie ta osoba za tym wszystkim stoi. Cóż, detektywa ze mnie nie będzie ;).
 
 
A Wy, macie już tę serię za sobą? Jeśli nie, to na jakim tomie się zatrzymaliście? A może twórczość tej autorki macie dopiero przed sobą?
 
 
 
 
Moja ocena: 5,5/6
 
 
 
 


Komentarze