4. "Woła mnie ciemność" Agata Suchocka

 



AUTOR: Agata Suchocka
TYTUŁ: "Woła mnie ciemność" 
Daję Ci wieczność - Akt I 
LICZBA STRON: 383
WYDAWNICTWO: Initium


             Debiutancka powieść Agaty Suchockiej pt. "Woła mnie ciemność" miała premierę 14. lutego 2018 r. - istna świeżynka książkowa, jeśli można tak kolokwialnie napisać :). Sięgnęłam po tę książkę za namową kuzynki, która była ciekawa mojej opinii odnośnie owej powieści. Po przeczytaniu opisu widniejącego na odwrocie książki byłam przygotowana na coś zupełnie innego, więc szczerze się zdziwiłam przewracając stronę po stronie (ale o tym później).

             Główny bohater - Armagnac Jardineux jest młodym mężczyzną, który po śmierci najbliższej mu rodziny wyrusza w podróż do Europy. Udaje się do Londynu, gdzie pomieszkuje u swojej krewnej. Nieszczęśliwy chłopak topi swoje smutki w dużej ilości alkoholu pogrywając na fortepianie w jednym z tutejszych barów. Pewnego dnia zostaje zauważony przez równie młodego skrzypka imieniem Lothar oraz jego mecenasa - lorda Edgara Huntingtona. Dzięki "współpracy" z lordem smakuje życia, którego nigdy nie zaznał. W zamian za grywanie na salonach przepięknej muzyki otrzymuje życie w luksusach. Jednak z biegiem czasu nie potrafi się już nim cieszyć. W jego głowie kłębi się wiele pytań, a zbyt mało odpowiedzi. Gdy odkrywa zawartość pamiętnika swojej babki Blanche Avoy, który otrzymał w spadku, zaczyna się niepokoić. Czy jest możliwe, by jego babka znała tego samego człowieka, co on sam? Jeżeli to prawda, to w takim razie kim jest lord Huntington? Jak można żyć tyle lat i wyglądać tak samo, jak opisuje babka w pamiętniku? A może to tylko wyobraźnia płata figle głównemu bohaterowi? 

       W moim odczuciu powieść Agaty Suchockiej jest naprawdę dobrym debiutem. Każdemu początkującemu pisarzowi życzę równie spektakularnego początku. Co to by było, gdybyśmy czytali tylko tak dobre książki :). Oczywiście, książka posiada swoje plusy i minusy, ale, w moim przypadku, znacznie więcej jest tych pierwszych. W niektórych momentach książka mnie trochę nudziła, jednak zaraz wynagradzała mi te chwile z podwojoną mocą :). Kolejnym minusem są białe i sztywne strony, co za tym idzie potwornie ciężka książka, ale to już bardziej względy estetyczne i moje upodobania, więc mogę zostać posądzona o czepialstwo. Zaznaczam również, że posiadam egzemplarz recenzencki, który wyglądem może różnić się od finalnego. Postanowiłam więc, że sposobu wykonania książki nie będę brała pod uwagę, bo w końcu treść się liczy, a jest naprawdę dobra! :)  Co mnie zaskoczyło... Otóż, jak już wspomniałam na wstępie, po krótkiej notce na odwrocie książki naprawdę nie spodziewałam się tego typu powieści, chociaż zaintrygowała mnie wzmianka: "Książka zawiera treści nieodpowiednie dla niepełnoletnich oraz takie, które mogą urazić dorosłych". Myślę, że minimalny wiek czytelnika to 17+, co do dorosłych, mnie treść nie uraziła, myślę, że z Wami również tak będzie ;). Faktem jest, że powieść wręcz ocieka erotyką, dla mnie w sposób subtelny, nikogo w żaden sposób nie zgarszając. Autorka przedstawia nam historię z gotycką atmosferą w świecie fantastyki. 
Uważam, że książka jest warta uwagi i godna przeczytania. 

"Woła mnie ciemność, choć w mojej duszy wstaje nowy dzień. Zamierzam odpowiedzieć na jej zew."


 


 Moja ocena: 8,5/10



Komentarze

  1. Super recenzja, aczkolwiek jeszcze jej nie czytałam, może kiedyś będzie okazja po nią sięgnąć😉. Dodaje się do obserwujących twój blog aby cię nie zgubić, a w wolnej chwili zapraszam do mnie www.zaczytanajola.blogspot.com.
    Może coś znajdziesz dla siebie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz