15. "Nieodnaleziona" Remigiusz Mróz



AUTOR: Remigiusz Mróz
TYTUŁ: "Nieodnaleziona"
LICZBA STRON: 396
WYDAWNICTWO: Filia


"Najwięcej łez wylewamy nie nad grobami tych, których najlepiej poznaliśmy, ale tych, którzy sprawili, że mogliśmy lepiej poznać samych siebie. Tych, którzy pokazali nam, kim naprawdę jesteśmy."
 
           Mija dziesięć lat od wydarzenia, które diametralnie zmieniło życie Damiana Wernera. Pewnego wieczoru Damian i jego narzeczona Ewa zostają napadnięci. Od tego zdarzenia główny bohater nie widział swojej kobiety, nie wie, co się z nią stało. W ciągu jednego dnia pojawia się nadzieja - jego przyjaciel znajduje na Spotted zdjęcie z koncertu, który miał miejsce dzień wcześniej, gdzie uśmiecha się do obiektywu właśnie Ewa. Ktoś szukał dziewczyny następnie zamieszczając zdjęcie, które zrobił sam Damian, co dziwne, nikomu go nie pokazywał. Po różnych przeciwnościach losu postanawiają wynająć firmę detektywistyczną, która ma pomóc w poszukiwaniu zaginionej narzeczonej. Kto umieścił ogłoszenie? Czy uda się odnaleźć Ewę? I czy to naprawdę ona daje o sobie znać po dziesięciu latach?


           Historia Damiana Wernera bardzo mnie dotknęła. Zżyłam się dogłębnie z tym bohaterem i jego przeżyciami. Książka jest pełna zwrotów akcji, dzięki czemu czytelnik nie ma prawa się nudzić. Tak było w moim przypadku. Mam w zwyczaju czytać książki, ale tę pochłonęłam w bardzo szybkim tempie. Mimo tego, że temat ciężki, gdyż autor w swoim dziele dokładnie opisuje temat przemocy domowej wobec kobiet. W niektórych momentach, co ja piszę, w większości, przechodziły mi ciarki po plecach. Książkę przeczytałam z zapartych tchem, zapominałam oddychać. Miałam nadzieję na dobre zakończenie, jednak ta historia nie może, nie mogła skończyć się dobrze. Na pewno nie dla wszystkich bohaterów powieści. Uważam, że thriller psychologiczny Remigiusza Mroza warto przeczytać. Wywołuje on wiele skrajnych opinii, jednak do życia każdego przeciętnego człowieka wnosi bardzo wiele. Nadal nie mogę się pozbierać po przeczytaniu ostatniego zdania powieści. Jeśli zdecydujecie się sięgnąć po tę książkę, jej treść zostanie z Wami przez długie lata.


Moja ocena: 9,5/10
 

Komentarze