21. "Simon oraz inni homo sapiens" Becky Albertalli



AUTOR: Becky Albertalli
TYTUŁ: "Simon oraz inni homo sapiens"
LICZBA STRON: 301
WYDAWNICTWO: Papierowy Księżyc


"Ludzie rzeczywiście są jak domy o wielkich pokojach i mikroskopijnych oknach. Może to i dobrze, bo dzięki temu nie przestajemy się zaskakiwać."

      Nastoletni Simon Spier jest z pozoru niczym nie wyróżniającym się uczniem szkoły średniej. Chłopak skrywa przed innymi pewną informację dotyczącą jego osoby. Obawia się wyznać nawet przyjaciołom, że jest homoseksualistą. Simon wymienia meile ze swoim rówieśnikiem, który tak samo jak on jest ukrywającym się przed innymi gejem. Żaden z nich nie wie, kim są w realnym życiu. Zaczyna się tworzyć między nimi wirtualne uczucie, które z dnia na dzień rośnie w siłę. Znają się jedynie po pseudonimach meilowych. Simon istnieje jako Jaques, natomiast chłopak po drugiej stronie - Blue. Zarówno Simon jak i Blue planują ujawnić swoją orientację tzw. coming-out, wzajemnie napędzają się do działania. Niestety pewien gość znacznie komplikuje zamiary Simona szantażując go, że w niepożądany sposób zrobi to za niego. Jak potoczą się losy Simona? Jesteście ciekawi?

        Historia Spiera bardzo mocno mnie zainteresowała. Nie mogłam się oderwać od lektury. Główny bohater to przemiły nastolatek, a ja sama z wielką chęcią zostałabym jego przyjaciółką. Kibicowałam mu od samego początku; najpierw życzyłam mu bezbolesnego ujawnienia się, następnie rozwikłania zagadki kim jest tajemniczy Blue. Szczerze, obstawiałam jednego chłopaka i... udało mi się! Chyba niezły ze mnie detektyw ;) Brakowało mi tak lekkiej i przyjemnej lektury. Uśmiech nie schodził z mojej twarzy, czytałam z wypiekami na policzkach i tak bardzo kibicowałam Simonowi. Bo wiecie, uważam, że każdy zasługuje na miłość. Jestem bardzo tolerancyjna jeśli chodzi o tę kwestię i chyba nigdy mój pogląd na tę sprawę się nie zmieni. "Simon oraz inni homo sapiens" to wzruszająca i zabawna młodzieżówka, po którą warto sięgnąć. Dla kinomaniaków mam informację - 15. czerwca ma premierę film "Twój Simon" na podstawie książki Becky Albertalli. To już za tydzień! Ciekawi? :)



Moja ocena: 5/6
 

Komentarze