104. "Darknet" Ursula Poznanski, Arno Strobel




TYTUŁ: "Darknet"
AUTOR: Ursula Poznanski, Arno Strobel
TŁUMACZENIE: Anna i Miłosz Urbanowie
DATA PREMIERY: 3.04.2019
LICZBA STRON: 400
  WYDAWNICTWO: Mando



"Prędzej czy później, wszyscy musimy umrzeć. Kto, twoim zdaniem, powinien odejść prędzej? Zasady gry są proste. Wy wybieracie, ja jestem ramieniem, które włada mieczem. Areną gry jest Hamburg."
 
 
 
 
Duet Poznanski i Strobel powraca ze zdwojoną siłą! Po intrygujących "NieZnajomych" przyszedł czas na kolejną mroczną pozycję - "Darknet". Już sam tytuł wskazuje na mroczny thriller/kryminał, w którym to sama fabuła będzie ściśle związana z ciemną stroną internetu. Wyobraź sobie, że istnieje takie miejsce w sieci, gdzie zło i nienawiść wylewa się strumieniami. Mało tego, właśnie tam toczy się gra o czyjeś życie i to Ty możesz zagłosować i sprawić, że "zwycięzca" nie dożyje jutra. Zostanie zamordowany w brutalny sposób. Nie do końca szokujące? To jeszcze jedno... Każdy z użytkowników forum może zgłosić swojego kandydata. Nie możesz się pogodzić z myślą, że Twojej znajomej się powodzi? A może nie potrafisz znieść widoku swojego sąsiada, który nie ma w zwyczaju sprzątać po swoim psie? A co z Twoją "przyjaciółką"? Jest taka ładna, dzięki temu ma w życiu "łatwiej". Wystarczy tylko jedno zgłoszenie, a nuż Twój kandydat trafi na listę. Wtedy to już tylko krok dzieli go od śmierci. 
Miejscem pierwszej zbrodni jest opuszczona fabryka na obrzeżach Hamburga. To właśnie tam komisarz Daniel Buchholz ma przed oczami brutalnie okaleczone zwłoki. Tam też poznaje nową koleżankę "po fachu" - Ninę Salomon, z którą przyjdzie mu współpracować. Są jak ogień i woda. Ona - wybuchowa z ciętym językiem i przygotowaną ripostą na niemal każdą zaczepkę słowną. On - nadmiernie wyperfumowany mężczyzna, opanowany z obsesją na punkcie czystości i samych zarazków ;). Razem usiłują znaleźć tego, kto morduje niewinnych ludzi z zimną krwią, a "efektami swojej pracy" dzieli się na forum. By móc się tam zarejestrować musisz użyć specjalnego oprogramowania. Czy policja zdoła przechytrzyć mordercę?



Co to był za kryminał! Już od pierwszych stron weszłam do świata stworzonego przez autorów i nie chciałam go opuścić. Klimat w tej książce jest rewelacyjny! Mrok i brutalność... tego jest tu bardzo dużo. Już dawno nie czytałam tak dobrej książki tego gatunku. Toczącą się akcję śledzimy zarówno z perspektywy Daniela jak i Niny, co pozwala nam również poznać nieco bliżej głównych bohaterów, dzięki ich myślom i spostrzeżeniom. Wiemy też, co sądzą o sobie nawzajem, jakie są ich relacje. Warto nadmienić, że potyczki słowne tej dwójki sprawiały, że thriller, choć mroczny, momentami stawał się całkiem zabawny :). Znajdziemy tu również kilka rozdziałów z perspektywy mordercy, czyli coś, co fani kryminałów lubią najbardziej :). Lubię wiedzieć, co "siedzi w głowie" psychopaty, więc jestem usatysfakcjonowana :). Poprzednia książka autorów ("NieZnajomi") nieco mnie rozczarowała, w kolejnej zostało mi to wynagrodzone. "Darknet" rozkochał mnie w sobie na samym początku, a miłość do tej pozycji trwała do samego końca. I nadal trwa. Jestem pewna, że ta książka pozostanie w mojej głowie przez bardzo długi okres. Kawał dobrej historii dla fanów kryminałów i thrillerów. Polecam!




"Jak wygodnie jest decydować ze swojej kanapy w Japonii czy Norwegii, kto przeżyje, a kto umrze. Być częścią tej gry i jednocześnie nie ryzykować stania się jej ofiarą. Emocje bez ryzyka, a wszystkie miejsca na widowni znajdują się w pierwszym rzędzie."





Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Mando.






Moja ocena: 5/6





Znajdziesz mnie również na Instagramie:

Komentarze

  1. Kiedyś się skuszę i ja na tę pozycję :) Ale na razie nie mam już gdzie jej upchnąć w czytelniczy grafik :D

    Buziaki,
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz