134. [RECENZJA PRZEDPREMIEROWA PATRONACKA] "Zaskocz mnie" Daria Skiba, Małgorzata Falkowska




TYTUŁ: "Zaskocz mnie"
AUTOR: Daria Skiba, Małgorzata Falkowska
TŁUMACZENIE: -
DATA PREMIERY: 15.07.2019
LICZBA STRON: 320
WYDAWNICTWO: Inanna
 
 
 
 
 
"Pragnęłam być szczęśliwą kobietą. Może i samotną wieczorami, bez rodziny, ale wierzyłam, że i na to kiedyś przyjdzie czas. W tym momencie mogłam skupić się na sobie i zacząć korzystać z życia garściami, bo jeśli nie teraz, to kiedy?"
 
 
 
 
Jagoda i Antek, dwójka z pozoru różniących się od siebie ludzi. Jednak oboje z równie dużą determinacją dążą do realizacji swoich marzeń i celów. Parkour jest dla niej równie niezbędny jak sam tlen. To sport, który sprawia, że wykonując skok czuje się jak ryba w wodzie. On natomiast podjął się pracy, która zdecydowanie łączy się z jego miłością do książek. Bo czym jest dla mola etat w wydawnictwie? :) Jagoda jest wulkanem energii, na co dzień dzieli się swoją pasją z dziećmi, co sprawia jej ogromną przyjemność. Rozgadana, roześmiana, oddychająca pełną piersią. Antek... on jest przy niej niczym woda. Poukładany, wybiegający myślami w przyszłość i... zakochany w swojej dziewczynie. Ona - dresiara, On - w garniaku i pod krawatem. Zupełnie inna bajka, prawda? Czy jest szansa, że ta dwójka nawiąże ze sobą nić porozumienia? To właśnie parkour jest ich spoiwem. Jagoda jest wymagającą nauczycielką, Antek natomiast - pojętnym uczniem. Jak rozwinie się ich relacja? Czy w ogóle będzie miała szansę się rozwinąć? 

"Zaskocz mnie" jest pierwszą wspólnie napisaną powieścią przez Darię Skibę i Małgorzatę Falkowską. Zawsze patrzę z ogromnym podziwem na twórczość pisarskich duetów. Jestem przekonana, że to nie jest łatwe zadanie. Pisać można, pewnie, ale by powieść, jako całość, miała ręce i nogi to naprawdę potrzeba wielu umiejętności, a współpraca między autorami jest rzeczą nad wyraz istotną. Zważywszy na to, że jedna z autorek mieszka aktualnie poza granicami naszego kraju... chapeau bas! Daria Skiba i Małgorzata Falkowska uzupełniają się naprawdę świetnie! Duże brawa również za pomysł odnośnie wyboru samej dyscypliny sportowej! Główna bohaterka trenująca na co dzień parkour? Tego jeszcze u nas nie było, prawda? 

Akcja powieści w głównej mierze dzieje się w moim ukochanym mieście - we Wrocławiu. Uwielbiam przenosić się w miejsca, które są mi znane i przede wszystkim miło wspominane. Całą historię poznajemy zarówno z perspektywy Jagody jak i Antka co sprawia, że znamy ich myśli i głęboko skrywane sekrety, dzięki czemu stają nam się bliscy i wiernie im kibicujemy w dążeniu do realizacji marzeń. Oprócz Jagody i Antka poznacie również garstkę ich znajomych i przyjaciół. Zapewniam, że nie każdy z książkowych bohaterów zasłuży na to, by zyskać sympatię wśród czytelników :). Z pozoru lekka historia o walce o marzenia i pogoni za szczęściem posiada również drugie dno. Wiadomym jest, że traumatyczne wydarzenia z przeszłości, chociażby z dzieciństwa, potrafią rzutować na to, jakimi jesteśmy ludźmi, jakie skrywamy lęki, czego się obawiamy. Toksyczne relacje, które pozostały w naszych wspomnieniach potrafią podciąć nam skrzydła, ale mogą przynieść także odwrotny skutek. Jaki? Chcemy pokazać, na co nas stać i udowodnić niedowiarkom, że ... nie mają racji! Jestem pewna, że młodzi ludzie odnajdą tutaj cząstkę siebie i mam nadzieję, że historia Jagody jak i Antka stanie się swego rodzaju lekcją. Polecam tę książkę zarówno młodym jak i dojrzałym czytelnikom. Myślę, że każdy znajdzie w tej powieści cząstkę siebie. Jedynym mankamentem tej historii jest... jej objętość! Jest zdecydowanie za krótka! Ledwo co poznałam Jagodę i Antka, a już musiałam się z nimi pożegnać. Jednak czymże jest jedna wada wśród tak wielu zalet? :) Jedno jest pewne, duet Skiba&Falkowska na pewno Was ZaSkoczy! :)





"Czy to możliwe, że ta dziewczyna była dla mnie kimś ważnym? Ledwie się przecież znaliśmy, a ja czułem, że w jej towarzystwie czas płynie szybciej niż z kimkolwiek innym."
 
 
 
 
 
Za możliwość przeczytania powieści przedpremierowo oraz objęcia jej patronatem medialnym bardzo dziękuję Wydawnictwu Inanna, a także Autorkom. Życzę dalszych sukcesów!









Moja ocena: 4+/6
Znajdziesz mnie również na Instagramie:

 

Komentarze