158. "Niewyjaśnione" Richard MacLean Smith





TYTUŁ: "Niewyjaśnione. Prawdziwe historie, których nigdy nie udało się wyjaśnić"
AUTOR: Richard MacLean Smith
TŁUMACZENIE: Aleksandra Żak
DATA PREMIERY: 29.07.2019
LICZBA STRON: 400
WYDAWNICTWO: Znak
 
 
 
 
"(...) wszystkie historie w końcu znikną, możemy mieć nadzieję, że gdzieś zostanie jeszcze widmowy ślad. Ale jeżeli tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak czas i nic nigdy nie umiera, to w rzeczywistości nie istnieją duchy, tylko my i cała reszta - istniejemy razem na zawsze."
 
 
 
 
 
"Niewyjaśnione" to zbiór dziesięciu owianych tajemnicą opowieści z nutką grozy. Autor przedstawia czytelnikom znane i te mniej znane historie, każdą z nich podsumowując własnymi przemyśleniami. Jak to bywa w przypadku zbiorów przeróżnych opowieści jedne podobają się odbiorcy mniej, a drugie bardziej, tak więc nie będę oszukiwać, że jeden rozdział czytałam z większym, a drugi z mniejszym zainteresowaniem. Przyznam się, że z największą niecierpliwością wyczekiwałam rozdziałów poświęconym zjawiskom paranormalnym, bo... po pierwsze, jakoś tak się złożyło, że lubię o tym czytać (oglądać filmy już nieszczególnie, gdyby ktoś był ciekawy ;) w grę wchodzi jedynie słowo pisane :P), a po drugie... chciałam się bać. No i kurczę, tu mam problem, bo niestety, ale jeden jedyny raz dreszczyk przeszedł mi po plecach (historia o nawiedzonym hotelu). W tym aspekcie liczyłam na więcej. Niemniej jednak podróż, w którą zabrał mnie autor, uważam za udaną. Zainteresował mnie zarówno opowieściami jak i własnymi refleksjami, naukowym podejściem do tematu. Zdarzały się też momenty, gdzie dany temat wydawał się być nieco przegadany, przez co robiło się trochę... nużąco. Nie zmienia to jednak faktu, że czerpałam przyjemność z lektury, przewracałam stronę za stroną z dużym zainteresowaniem i fascynacją. Mimo kilku mankamentów warto sięgnąć po tę pozycję. Cieszę się, że mogłam ją przeczytać, a stało się to dzięki @meissobobrish w ramach organizowanego przez niego book touru. Dziękuję za możliwość udziału w zabawie! 
 
 
PS @galadhiera świeczki pachną obłędnie!
 
 
 
 
"(...) są duchy, które nosimy ze sobą w życiu codziennym, wspomnienia ludzi, których kochaliśmy i straciliśmy, a może nawet skrzywdziliśmy; myśli ukryte w najgłębszych zakamarkach psychiki i walczące o to, by się ujawnić."
 
 
 
 
 
Moja ocena: 4/6
 
 
 
 
Znajdziesz mnie również na Instagramie:
 

Komentarze